Ekspert CRM Salesforce przedstawia nową platformę low-code dla blockchain. Daje to klientom wiele opcji optymalizacji projektów opartych na blockchain, a także integracji zewnętrznych partnerów za pomocą interfejsów API.

Dzięki nowej platformie firmy mogą między innymi budować godne zaufania sieci umożliwiające partnerom zewnętrznym współpracę przy różnych projektach. (Źródło: Salesforce) Salesforce zaprezentował swoją pierwszą platformę blockchain typu low-code dla CRM na dorocznej konferencji programistów TrailheaDX. Powinno to dać firmom możliwość zarządzania przepływami pracy, umowami i aplikacjami oraz zapewniania ich przy niewielkim wysiłku.

Łańcuch danych jest oparty na rozwiązaniu open source firmy Hyperledger Sawtooth i działa z Salesforce Lightning, wewnętrznym systemem lub platformą rozwoju. Nowa platforma nadaje się między innymi do tworzenia sieci, aplikacji i inteligentnych kontraktów opartych na blockchain. Według Salesforce procesy są takie same, jak w przypadku każdego innego projektu danych w CRM. Nie jest do tego potrzebna wiedza na temat kodowania.

Dzięki Lightning istniejące przepływy pracy związane ze sprzedażą, usługami lub marketingiem, takie jak zapytania wyszukiwania lub automatyzacja procesów, można również łączyć z danymi blockchain i edytować. Ponadto firmy mają możliwość zintegrowania algorytmów opartych na Einsteinie w celu wykorzystania danych blockchain do różnych procesów prognozowania.

Nowa platforma ma również ułatwić firmom współpracę z zewnętrznymi partnerami i usługodawcami. Gotowe aplikacje i interfejsy API, a także istniejące łańcuchy bloków można zintegrować z Salesforce. Łączenie partnerów następuje po uwierzytelnieniu przez odpowiednią firmę.

Nowa platforma jest obecnie dystrybuowana tylko do wybranych partnerów Salesforce i oczekuje się, że będzie ogólnie dostępna od 2020 roku.

Zaledwie wczoraj analitycy Gartnera opublikowali badanie, według którego około 90 procent wszystkich obecnie realizowanych projektów blockchain w przedsiębiorstwach musi zostać odnowionych w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Rynek łańcucha danych jest bardzo rozdrobniony, a dominująca platforma jeszcze się nie pojawiła. Czas pokaże, czy Salesforce zapewni jeszcze większe załamanie z nową ofertą, czy też stanie się liderem w branży dzięki swojej sile rynkowej.