Joachim Schreiner widzi cyfryzację w Niemczech. Na CEBIT szef Salesforce Germany wyjaśnia, że ​​ta transformacja powinna koncentrować się na pracownikach i klientach.

Einstein, maskotka Salesforce na targach CEBIT. (Źródło: Stefan Bordel)

Według niemieckiego szefa Salesforce Joachima Schreinera optymizm w cyfryzacji dotarł do firm. Na targach CEBIT w Hanowerze dostawca usług w chmurze wraz z ponad setką partnerów i klientów prezentuje szeroką gamę obszarów zastosowań. Cyfryzacja od dawna jest sprawą szefa, powiedział Schreiner z dpa. CEBIT przyciąga teraz także „znacznie więcej” liderów firm, nie tylko menedżerów IT i specjalistów ds. technologii. Schreiner podkreślił, że digitalizacja jest dziś poważnym problemem kulturowym. Nie chodzi już o usprawnienie poszczególnych procesów. „Na pierwszym planie stawiamy kulturę, pracowników i klientów”, powiedział Schreiner. „CEBIT dotyczy pytania, jak mogę zmienić swoją firmę”. Targi powinny być wykorzystywane do „podążania jasną ścieżką naprzód”. Schreiner widzi wielką odpowiedzialność w zachowaniu Niemiec jako lokalizacji cyfrowej. „Chcemy pokazać, że to działa”. W tym kraju są już jedne z najbardziej zdigitalizowanych firm na świecie.

W tym roku firma zaprezentuje się na targach CEBIT wraz z ponad setką partnerów i klientów ze wszystkich branż w jednej hali. Salesforce po raz pierwszy rozmawiał z wieloma klientami w zeszłym roku. Gigant detaliczny Rewe i fiński producent wind Kone, a także Adidas i niemiecki producent rowerów Canyon Bicycles zaprezentują swoje rozwiązania oparte na platformie chmurowej Salesforce. Amerykański dostawca chmury jest partnerem premium CEBIT i był również znacząco zaangażowany w transformację do nowej koncepcji targowej o charakterze festiwalowym. Według własnych oświadczeń Salesforce zalicza 95 procent firm Dax do swoich klientów w Niemczech. W związku z silnym wzrostem Salesforce chce do 2019 roku podwoić pojemność własnego centrum danych w Niemczech. Salesforce oferuje szeroką gamę usług w chmurze, ale przede wszystkim specjalizuje się w CRM. Amerykańska firma z San Francisco konkuruje w szczególności z największą europejską grupą oprogramowania, SAP AG.