Firmy oparte na danych potrzebują holistycznej strategii cyfrowej. Tylko w ten sposób można z zyskiem wdrożyć cyfryzację w celu optymalizacji procesów operacyjnych.

Analizy zwizualizowane: programy Business Intelligence, takie jak Tableau, szybko wyjaśniają relacje. Zarówno w sektorach B2B, jak i B2C informacje, produkty i usługi są coraz częściej udostępniane za pośrednictwem platform i usług cyfrowych. Cyfryzacja nie może być jednak celem samym w sobie. Ważne jest, aby prawidłowo wykorzystywać ogromne ilości danych w firmie. Aby móc ocenić znaczenie danych dla własnego modelu biznesowego, firmy muszą przeanalizować swoje środowisko zgodnie z najlepszymi praktykami.

Czy wystarczy traktować cyfryzację danych i procesów jako integralną część istniejącego modelu biznesowego, czy też potrzebne są zupełnie nowe procesy uwzględniające zmienione warunki konkurencji? Firmy, które mają po swojej stronie profesjonalnego usługodawcę, unikają typowego ryzyka cyfryzacji – niepowodzenia szczegółów operacyjnych.

Efektem ubocznym transformacji cyfrowej jest znaczny wzrost liczby i zakresu źródeł danych w firmach. Firmy siedzą na skarbnicy informacji, które, jeśli są odpowiednio obsługiwane, mogą znacznie zwiększyć sukces biznesowy. Ale właśnie w tym tkwi wielkie wyzwanie: w jaki sposób można generować wiedzę z dostępnych danych w ukierunkowany sposób, aby podejmować przydatne decyzje biznesowe? Jedno jest pewne: samo zbieranie danych nie wystarczy.

Zamiast tego należy wybrać i inteligentnie połączyć właściwe dane. Staje się to tym ważniejsze, gdy generowanych i przechowywanych jest coraz więcej danych. Aby transformacja cyfrowa zakończyła się sukcesem, firmy muszą na wczesnym etapie realizować holistyczną strategię, która obejmuje również wdrożenie odpowiednich narzędzi programowych, aby umożliwić wykorzystanie danych surowcowych.

Prosty dostęp do samych danych nie gwarantuje sukcesu ekonomicznego: firmy, które faktycznie chcą pracować w oparciu o dane, muszą łączyć się w sieci, na przykład zarządzanie informacjami o produktach (PIM), zarządzanie relacjami z klientami (CRM) lub planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP) ponad granicami systemu. To jedyny sposób na stworzenie czystej bazy danych. Bez aktualnych i skonsolidowanych danych projekty Business Intelligence, które mają przekształcić te dane w informacje istotne dla biznesu, są skazane na niepowodzenie jeszcze przed ich wprowadzeniem.

Business Intelligence (BI) odgrywa obecnie ważną rolę strategiczną w większości firm: za pomocą BI osiąga się wzrost wydajności, potencjał redukcji kosztów i optymalizacji procesów, a także poprawia się zdolność planowania przyszłych działań biznesowych. Przed wdrożeniem rozwiązania BI firmy powinny również określić, jakich korzyści biznesowych chcą.

W obszarze danych istotnych dla klienta dużą rolę odgrywa wybór odpowiedniego rozwiązania programowego. System CRM, taki jak SugarCRM, automatyzuje przepływ pracy i łączy wszystkie odpowiednie dane dotyczące sprzedaży, marketingu i usług, aby móc z nich korzystać z zyskiem. Oprócz zintegrowanej koncepcji uprawnień i ról Sugar zawiera niezwykle przyjazny dla użytkownika, intuicyjny interfejs użytkownika, który zapewnia szybką akceptację wśród pracowników.

Nawet podstawowa wersja Sugar zawiera wszystkie ważne funkcje sprzedażowe, wspierające i marketingowe. Jednocześnie oprogramowanie SugarCRM jest na tyle elastyczne i skalowalne, że w każdej chwili można je dostosować do zmieniających się wymagań i zmieniających się grup docelowych. Cukier może ewoluować wraz z firmami – jest to ważny czynnik skutecznej strategii BI.