Przeglądarka Brave wprowadza „Brave Ads” – nowy model reklamy cyfrowej. Użytkownicy komputerów stacjonarnych w Kanadzie, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych otrzymają kryptowaluty, jeśli nie zablokują reklam w przeglądarce.

Brave to przeglądarka open source, która chce teraz zrewolucjonizować ekosystem reklamowy dzięki własnej cyfrowej platformie reklamowej. Według szefów Brave byłoby to nie tylko postrzegane jako natrętne przez użytkowników, ale także wielokrotnie postrzegane jako oszukańcze przez reklamodawców.

Z drugiej strony w Brave użytkownicy mają być teraz nagradzani za nieużywanie programów blokujących reklamy – co może również położyć kres oszustwom reklamowym. Koncepcja: Brave blokuje reklamy i wielostronicowe narzędzia do śledzenia stron internetowych. Zamiast konwencjonalnych reklam, reklama na Brave jest wyświetlana jako powiadomienie, gdy użytkownicy surfują po Internecie - w czasie, który przeglądarka uzna za stosowny i nieuciążliwy.

Każdy, kto kliknie reklamę, otwiera całą stronę reklamową w nowej karcie przeglądarki.

Użytkownicy, którzy zdecydują się nie blokować, otrzymają w zamian reklamę i niewielką opłatę. Ta funkcja jest jednak opcjonalna: użytkownicy rejestrują się w Brave Rewards przeglądarki i aktywują reklamy. W zamian otrzymują 70 procent sprzedaży brutto, która wypłacana jest w postaci kryptowaluty BAT. Brave zabiera pozostałe 30 proc.

„Masz reklamy”: Powiadomienie o reklamie w Brave (Źródło: Brave) Reklamodawcy mogą używać Brave Ads do wyróżniania swoich marek, reklamowania treści i bezpośredniego zwracania się do użytkowników. Unika się przerażającego oszustwa reklamowego oskarżanego o pośredników reklamy cyfrowej: marki mogą być pewne, że ich reklamy zobaczą użytkownicy otwarci na reklamę - w końcu dobrowolnie zdecydowały się na wyświetlanie reklam.

„Dzięki Brave Ads uruchamiamy pierwszą cyfrową platformę reklamową, która chroni prawa użytkowników do danych i nagradza ich za uwagę” – powiedział dyrektor generalny Brave, Brendan Eich, ogłaszając nowy model.

„Brave Ads ma również na celu poprawę rentowności i konwersji w branży reklamy internetowej, tak aby wydawcy i reklamodawcy mogli obejść się bez pośredników. Wbudowana ochrona danych i eliminacja śledzenia są integralnymi częściami naszej misji naprawy sieci i jej modelu finansowania. "

„Wbudowana ochrona danych” z pewnością powinna zadowolić użytkowników – blokery reklam jako standard ostatecznie ułatwiają korzystanie z Internetu. Czas pokaże, czy równie łatwo będzie przekonać użytkowników Brave do ponownego włączenia reklamy.

Nawet Google zintegrował teraz automatyczną blokadę reklam w swojej przeglądarce Chrome. W Niemczech około jedna czwarta reklam jest blokowana przez użytkowników.