Oracle ogłosiło przejęcie firmy BlueKai, która obsługuje platformę chmurową do zarządzania danymi marketingowymi. Oracle dostarcza około 700 milionów profili. Ceny nie podano, ale obserwatorzy rynku szacują wartość BlueKai na 400 milionów dolarów.

Reklamodawcy korzystają z platformy zarządzania danymi BlueKai do personalizacji swoich kampanii. Możesz włączyć własne zestawy danych, a BlueKai następnie wzbogaci je o dostępne dla nich informacje.

Oracle chce połączyć zakupioną ofertę z ofertami Responsys i Eloqua, które wcześniej przejęła w celu wzmocnienia Marketing Cloud. Analityk Cowen & Co, Peter Goldmacher, szacuje, że jest to stosunkowo mały, ale strategiczny dodatek do Oracle. BlueKai zarabia około 40 milionów dolarów w rocznej sprzedaży. Firma wycofuje też konkurentom dostęp do BlueKai i jego danych. Ponadto taka platforma jest ważnym elementem marketingu automatycznego.

Dzięki swoim przejęciom Goldmacher widzi teraz Oracle na równi z Adobe w zakresie automatyzacji marketingu, który opracował w tym celu własny pakiet i przejął również platformę danych wraz z Demdex.

Wiceprezes wykonawczy Steve Miranda sformułował cele Oracle w liście do klientów: „BlueKai zostanie zintegrowany zarówno z Responsys do automatyzacji marketingu B2C, jak i Eloqua do automatyzacji marketingu B2B, aby stworzyć precyzyjnie dostrojonych, spersonalizowanych klientów -Umożliwić interakcje na wszystkich poziomach i kanałach marketingu ... Zarówno firmy B2C, jak i B2B będą również mogły generować niezrównane spersonalizowane kampanie w wielu kanałach i interakcje z klientami - w wiadomościach e-mail, sieci Web, społecznościach, urządzeniach mobilnych, reklamach i kolekcjach treści ”.

Według Oracle, BlueKai będzie nadal działać jako niezależna firma do czasu zakończenia przejęcia. Odpowiedzialne organy antymonopolowe jeszcze nie zatwierdziły.

[z materiałem Larry'ego Dignana, ZDNet.com]

Wskazówka: czy jesteś ekspertem od przetwarzania w chmurze? Sprawdź swoją wiedzę - z quizem na silicon.de.