Nowe technologie wymagają wykwalifikowanych programistów. Sama integracja chatbota nie wystarczy. Podstawowa sztuczna inteligencja musi być monitorowana i dalej rozwijana.

Chatbot w praktyce: W holenderskich liniach lotniczych KLM pasażerowie mogą poprosić o karty pokładowe za pośrednictwem chatbota. Na pierwszy rzut oka rozwój oprogramowania jest w stagnacji. W porównaniu z rewolucyjnymi zmianami ostatnich lat – przynajmniej w odniesieniu do panujących standardów – obecnie niewiele się dzieje. HTML5 zwyciężyło, społeczność PHP była w stanie mniej więcej całkowicie poradzić sobie z najważniejszymi punktami na liście rzeczy do zrobienia, Flash - od dawna uznany za martwy - to tak naprawdę historia, a aplikacje mobilne wydają się osiągnęły szczyt popularności.

Powrót dawnych tabu związanych z projektowaniem stron internetowych, takich jak animacje GIF, również wydaje się wskazywać na zastój w innowacjach. Jednak nic nie może być dalsze od rzeczywistości. Raczej zbliża się koniec tworzenia stron internetowych, jakie znamy. Prawie wszystkie obecne trendy wyrastają poza główny nurt.

Przez długi czas wydawało się, że aplikacje mobilne zachowają swój szczególny status w dającej się przewidzieć przyszłości. Ale to, co wczoraj wydawało się nowoczesne i postępowe, dziś dla wielu wydaje się nieco przestarzałe. Ogromna popularność komunikatorów, takich jak Slack, Snapchat czy WhatsApp, przyczyniła się do pojawienia się chatbotów.

Chatbot to oprogramowanie, które komunikuje się z użytkownikiem za pomocą wiadomości tekstowych lub głosowych w języku naturalnym i/lub za pomocą graficznych elementów sterujących i/lub gestów.

Chatboty rozszerzają strony internetowe i aplikacje mobilne o możliwość odpowiadania na pytania, wykonywania poleceń z czatu i rozwiązywania konkretnych problemów na żądanie użytkownika. Użytkownik końcowy nie musi pobierać innej aplikacji.

Aplikacje do przesyłania wiadomości dwa lata temu wyprzedziły sieci społecznościowe pod względem liczby aktywnych użytkowników miesięcznie. Jednocześnie popularność konwencjonalnych aplikacji mobilnych – mierzona liczbą aktywnych użytkowników – wydaje się stagnować. Co te trendy oznaczają dla twórców aplikacji mobilnych, jest oczywiste: Chatboty to nowe aplikacje. Gdyby to zależało od ich dostawców, chatboty natychmiast zastąpiłyby konwencjonalne aplikacje mobilne.

W chatbocie czysto tekstowym użytkownik wpisuje swoje żądanie w polu wejściowym, aby skomunikować się z komputerem lub aplikacją w chmurze w zapleczu. Pytania typu: „Gdzie jest moje zamówienie?” lub „Do kiedy muszę odprawić walizkę na lot?” Chatbot może niezawodnie odpowiedzieć na podstawie wcześniej zdefiniowanych wzorców rozmów, a nawet wielokrotnie szybciej niż przedstawiciel obsługi klienta .

Na przykład linia lotnicza KLM oferuje aktywną obsługę klienta za pośrednictwem Facebook Messenger. Przekazanie biletów lotniczych po złożeniu zamówienia online, procedura odprawy i otrzymanie karty pokładowej odbywa się wygodnie za pośrednictwem chatbota.

Więcej o sztucznej inteligencji można dowiedzieć się na Next IT Con 25 czerwca 2018 w Norymberdze Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to jedne z najbardziej obiecujących technologii cyfrowej transformacji. Podczas Next IT Con eksperci i znawcy branży zademonstrują szybki postęp w wielu różnych obszarach, od analizy ścieżki klienta po handel konwersacyjny. Rejestracja tutaj

Więcej o sztucznej inteligencji można dowiedzieć się na Next IT Con 25 czerwca 2018 r. w NorymberdzeSztuczna inteligencja i uczenie maszynowe należą do najbardziej obiecujących technologii transformacji cyfrowej. Podczas Next IT Con eksperci i znawcy branży zademonstrują szybki postęp w wielu różnych obszarach, od analizy ścieżki klienta po handel konwersacyjny.Rejestracja tutaj

Więcej o sztucznej inteligencji można dowiedzieć się na Next IT Con 25 czerwca 2018 r. w Norymberdze

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe należą do najbardziej obiecujących technologii transformacji cyfrowej. Podczas Next IT Con eksperci i znawcy branży zademonstrują szybki postęp w wielu różnych obszarach, od analizy ścieżki klienta po handel konwersacyjny.

Rejestracja tutaj