Poza szumem od dawna wiadomo: zauważalnie zmieni się również handel detaliczny. Jednak, podczas gdy niektórzy wyczuwają duże firmy z nowymi rozwiązaniami, inni pozostają sceptyczni.

Technologia Blockchain dzieli obecnie firmy. Niektórzy zajmują się dokładnie blockchainami i postrzegają je jako ważny, jeśli nie decydujący, budulec digitalizacji. Podobnie jak kiedyś poszukiwacze złota, wyczuwają szansę na nowe modele biznesowe, nadzieję na przewagę konkurencyjną i wydajniejsze procesy. Inni uważają tę technologię za niebezpieczną i obawiają się wysokich kosztów wdrożenia. Często nie widzą żadnych scenariuszy aplikacyjnych dla własnego biznesu, ale jednocześnie czują, że ich istnienie jest zagrożone przez nowe modele biznesowe.

Plusy i minusy: Podczas gdy niektórzy wyczuwają nowe modele biznesowe w nastroju gorączki złota, inni nie widzą obfitości aplikacji (Źródło: Sopra Steria Consulting, „Potential Analysis Blockchain”, 10/2017, n = 204 „Możliwych jest wiele odpowiedzi). Technologia blockchain ma to, czego potrzeba, aby zmienić prawie wszystkie branże, a w niektórych przypadkach nawet zrewolucjonizować je od podstaw, ponieważ łączy w sobie dwa ważne elementy: Z jednej strony, z pomocą blockchain, nawet złożone procesy transakcyjne, takie jak finansowe transakcje, kontrakty lub procesy handlowe mogą być całkowicie zdigitalizowane, co czyni je szybszymi, tańszymi, a z drugiej strony blockchain pozwala wielu różnym partnerom nawiązać ze sobą bezpośrednią relację według uznanych i niezmiennych zasad. i w wielu miejscach może zastąpić pośredników, którzy wcześniej gwarantowali zgodne z prawem przetwarzanie transakcji: np. agencje, notariusze e, banki lub giełdy.

Dirk Siegel, szef Blockchain Institute w firmie konsultingowej Deloitte, jest przekonany, że „prawie żadna branża nie pozostanie nietknięta w nadchodzących latach”. „W szczególności tam, gdzie produkt firmy jest silnie skoncentrowany na przetwarzaniu transakcji, technologia zagraża modelowi biznesowemu”.

Jego zdaniem blockchain to nie tylko technologia, należy go raczej rozumieć jako ogromne narzędzie standaryzacyjne. „Do tej pory wielu pośredników utrzymywało się z tworzenia jednolitych standardów i zapewniania ich przestrzegania” – powiedział Siegel. Jeśli jednak wielu partnerów poza granicami firmy uzgodni bezpośrednio wspólny zestaw zasad za pomocą łańcucha bloków i zapewniona jest zgodność z nim, to partnerzy tworzą własne standardy.

Ale co to oznacza konkretnie dla handlu detalicznego, na przykład - online i offline? W przyszłości koncepcja blockchain będzie odgrywać zasadniczą rolę w łańcuchu dostaw, tj. w nabywaniu towarów, magazynowaniu, dostawie i płatnościach. Siegel oczekuje szerokiej gamy projektów związanych ze śledzeniem przesyłek: „Dziś granice firmy często oznaczają przerwy w łańcuchu dostaw. Łańcuch bloków może mapować proces bez takich przerw, na przykład poprzez płynne przenoszenie towarów ze statku do ciężarówki i dalej do magazyn od wszystkich zaangażowanych osób może być śledzony ”.

Jednocześnie technologia blockchain będzie miała wpływ na charakter handlu. Oprócz start-upów banki i giełdy, dawniej klasyczni pośrednicy między stronami, będą w coraz większym stopniu polegać na zdecentralizowanej technologii, aby nie zostać całkowicie wyrzuconym z biznesu przez start-upy.

Na przykład nowojorska giełda Nasdaq wraz ze start-upem opracowała platformę handlową dla miejsc reklamowych – New York Interactive Advertising Exchange (NYIAX) – opartą na zasadzie blockchain. Umożliwia bezpośredni handel powierzchnią reklamową pomiędzy wydawcami a reklamodawcami. W grudniu obaj partnerzy złożyli wniosek o patent na swoją technologię platformy, aby mogły z niej korzystać również inne branże.

com!-professional-Event: Konferencja FinTechWorld Konferencja FintechWorld, która odbędzie się 7 listopada we Frankfurcie, będzie analizować obecną sytuację rynkową w sektorze finansowym. Cyfryzacja masowo zmienia również tradycyjny sektor finansowy. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii i innowacyjnemu wykorzystaniu danych młode fintechy oferują wysoce wydajne i proste usługi finansowe, które podbijają rynki banków i towarzystw ubezpieczeniowych. Tradycyjni gracze w sektorze klientów prywatnych i korporacyjnych grożą, że staną się wymiennymi dostawcami na zagranicznych platformach lub znikną całkowicie. Organizatorem konferencji FinTechWorld jest com! zorganizowane profesjonalnie. Pokazuje, gdzie atakują fintechy i które firmy odnoszą sukcesy, z jakimi nowymi podejściami. Liczni topowi prelegenci pokażą m.in. jak np. sztuczna inteligencja rozszerza możliwości w sektorze bankowym i jak blockchain przeprojektowuje procesy bankowe. Konferencja FinTechWorld odbędzie się 7 listopada w ramach targów cyfrowych Tech Week we frankfurckim centrum wystawienniczym. Udział w konferencji kosztuje 500 euro. Więcej informacji na temat programu i biletów można znaleźć tutaj.

Konferencja FintechWorld 7 listopada we Frankfurcie będzie analizować obecną sytuację rynkową w sektorze finansowym.

Cyfryzacja masowo zmienia również tradycyjny sektor finansowy. Dzięki wykorzystaniu nowych technologii i innowacyjnemu wykorzystaniu danych młode fintechy oferują wysoce wydajne i proste usługi finansowe, które podbijają rynki banków i towarzystw ubezpieczeniowych. Tradycyjni gracze w sektorze klientów prywatnych i korporacyjnych grożą, że staną się wymiennymi dostawcami na zagranicznych platformach lub znikną całkowicie.

Organizatorem konferencji FinTechWorld jest com! zorganizowane profesjonalnie. Pokazuje, gdzie atakują fintechy i które firmy odnoszą sukcesy, z jakimi nowymi podejściami.

Liczni topowi prelegenci pokażą m.in. jak np. sztuczna inteligencja rozszerza możliwości w sektorze bankowym i jak blockchain przeprojektowuje procesy bankowe.

Konferencja FinTechWorld odbędzie się 7 listopada w ramach targów cyfrowych Tech Week we frankfurckim centrum wystawienniczym. Udział w konferencji kosztuje 500 euro.

Więcej informacji na temat programu i biletów można znaleźć tutaj.