Wszystkie branże i firmy każdej wielkości mogą korzystać z rozwiązań analitycznych. Mimo to firmy niemieckie szczególnie niechętnie korzystają z big data.

Według Stowarzyszenia Gospodarki Bawarskiej, Big Data jest kluczem do rozwoju innowacyjnych modeli biznesowych we wszystkich branżach i dziedzinach technologii, nic więc dziwnego, że big data jest jednym z najważniejszych tematów w branży cyfrowej w 2018 r. Barometr branżowy cyfrowego stowarzyszenia Bitkom identyfikuje.

Źródło: Bitkom Research Industry Barometer I półrocze 2018 r. Są ku temu dobre powody: według około 50 procent użytkowników big data biorących udział w ankiecie Bitkom osoby korzystające z big data mogą zminimalizować swoje ryzyko. Kolejne 27 proc. stwierdziło, że mogą zwiększyć sprzedaż dzięki big data, 19 proc., że mogą obniżyć koszty.

Ale mimo że big data jest uważana za nową ropę cyfrowej gospodarki, firmy nadal niechętnie korzystają z powiązanych technologii: tylko 15 proc. ankietowanych przez Bitkom członków zarządów i dyrektorów zarządzających postrzega niemieckie firmy jako liderów lub w czołówce przychodzi do Big Data jest możliwe. 37 procent uważa nawet, że Niemcy pozostają w tyle w porównaniu międzynarodowym. Prezes Bitkomu, Achim Berg, słusznie ostrzega: „Nikt, kto jutro nadal chce robić interesy, nie może sobie pozwolić na rezygnację z technologii przyszłości”.

Nadszedł więc czas na strategię big data, w zależności od branży, wielkości firmy i indywidualnych celów firmy.

Wykorzystanie dużych zbiorów danych jest obecnie bardzo zróżnicowane w zależności od branży, jak wynika z badania Capgemini „Trendy IT 2017”:

Ponad połowa dostawców energii szukała nowych źródeł przychodów poprzez big data, w sektorze detalicznym tak było w przypadku niespełna co piątej firmy. Sektor handlu detalicznego wykorzystywał przede wszystkim big data do zdobywania wiedzy o klientach i optymalizacji strategii sprzedażowych. Z kolei branża motoryzacyjna była znacznie bardziej nastawiona na zwiększanie efektywności niż na doświadczenia zakupowe i serwisowe swoich klientów.

Te różnice branżowe w korzystaniu z big data nie oznaczają, że big data jest mniej opłacalna w niektórych branżach. Badanie pokazuje jedynie, że strategie różnią się w zależności od branży.

Oprócz różnic w celach wykorzystania dużych zbiorów danych branże w różnym stopniu wykorzystują również analizy dużych zbiorów danych. Na przykład badanie Bitkom z 2017 r. wykazało, że branża opieki zdrowotnej w Niemczech jest pionierem w stosowaniu analiz big data (57 proc.). Za nimi plasują się ubezpieczenia z 53 procentami, producenci samochodów z 51 procentami, energetyka i inżynieria mechaniczna z 47 procentami. Jednak w przyszłości różnice te będą mniejsze. Większość branż może wykorzystać trzy największe zalety Big Data, które Instytut Inteligentnej Analizy i Systemów Informacyjnych im. Fraunhofera IAIS zidentyfikował dla firm:

Wydajniejsze zarządzanie przedsiębiorstwem: prognozy i analizy w czasie rzeczywistym umożliwiają optymalizację procesów i służą jako podstawa bardziej wydajnych struktur.

Masowa personalizacja: Systemy poznają potrzeby swoich użytkowników, dzięki czemu w przyszłości będzie można oferować znacznie więcej indywidualnych usług.

Inteligentniejsze produkty: maszyny z procesami analizy Big Data i niezależnie komunikują duże ilości danych z czujników.

Więcej o strategii danych można dowiedzieć się na Next IT Con w Norymberdze 25 czerwca 2018 r. Dane to podstawa i koniec cyfrowej gospodarki. Na Next IT Con eksperci branżowi zademonstrują, w jaki sposób można zbierać, analizować i opłacalnie wykorzystywać dane o klientach i procesach przy użyciu innowacyjnych technologii. Rejestracja tutaj

Więcej o strategii danych można dowiedzieć się na Next IT Con 25 czerwca 2018 r. w NorymberdzeDane są podstawą i końcem cyfrowej gospodarki. Na Next IT Con eksperci branżowi zademonstrują, w jaki sposób można zbierać, analizować i opłacalnie wykorzystywać dane o klientach i procesach przy użyciu innowacyjnych technologii.Rejestracja tutaj

Więcej o strategii danych można dowiedzieć się na Next IT Con 25 czerwca 2018 r. w Norymberdze

Dane są podstawą i końcem cyfrowej gospodarki. Na Next IT Con eksperci branżowi zademonstrują, w jaki sposób można zbierać, analizować i opłacalnie wykorzystywać dane o klientach i procesach przy użyciu innowacyjnych technologii.

Rejestracja tutaj